2012年4月14日 星期六

北海道牛奶蛋糕

P1010748a
隔了那麽久再做北海道牛奶蛋糕,感覺又不一樣了。想到自己之前幾乎每天都在趕訂單的日子,雖然很辛苦,但是看到顧客的笑容,很多辛苦也會一掃而空。
做阿海的生日蛋糕卷還有剩下的卡士達奶油不要浪費,我用來做北海道牛奶蛋糕的内容物,我吃了也覺得非常可口呢!
79366_200802251708241[2]
蛋黃              5個 
蛋白              5個
砂糖               70克
低筋麵粉        110克
牛奶                100ML
沙拉油            60ML
做法:
  1. 蛋黃加入30克的砂糖然後用攪拌器打成乳白色,接著加入沙拉油,牛奶有攪拌均勻,並且加入篩過的麵粉,攪拌均勻待用。
  2. 蛋白分三次加入砂糖,打成有小彎鈎的階段。
  3. 將打好的蛋白分三次,以fold in的方式加入蛋黃麵糊裏面。
  4. 將麵糊勺入紙杯中,烘烤25分鐘,170度。
  5. 烘好的蛋糕待冷,就可以擠入自己喜歡的奶油餡料了。 

Egg Yolk           5 pcs
Egg white         5 pcs
Fine Sugar        70g
Low protein Flour         110g
Milk             100ML
Veg Oil              60ML

  1. Put 30g fine sugar into the egg yolk, and beat it until become light color then add in the veg oil and milk, mix it well. 
  2. Add in the flour (after stirred) , mix well.
  3. In a clean, dry mixing bowl, whisk egg whites with an electric mixer until mixture becomes frothy and foamy. Add in the sugar in 3 separate additions while beating at high speed till just before stiff peaks form.
  4. Add the egg white into egg yolk batter in 3 additions, use fold in method, slowly mix the batter.
  5. Pour the mixed batter into paper cup, bake 170C, 25 Mins.
  6. After baked, please leave it cool then you may pump in the Custard cream or whipping cream whatever you like.
P1010751

24 則留言:

鲸鱼蓝蓝蓝 提到...

这个其实我还没做过呢
可以想象是很好吃的:)

想问你一下,那个秋波鱼片米粉那间茶餐室有休息日吗?
还是午间后有休息?

特蕾莎(仙子) 提到...

Dear 鯨魚,那個魚片米粉我通常是晚餐時間去吃,有一次早上11點多去吃也是有開,我相信它應該是全天候的。不過不能很肯定....抱歉哦~

鲸鱼蓝蓝蓝 提到...

呵呵,抱歉什么啦
只是因为有一次想去吃的时候(大概三点)没有开
所以就先问清楚:)

Cass @ 揾到食 提到...

很软哦,好好吃的样子!

Joceline 提到...

这个蛋糕做得好可爱。我家冰箱还有奶油,有空也来做这个。谢谢你了。

特蕾莎(仙子) 提到...

鯨魚,噢~可能三點多過了午餐時間,他就暫時關閉休息了也説不定呢。最近我比較少去了,因爲他們交給外勞煮,魚片變少了~~:-<

Cass,戚風蛋糕的做法,簡單又很柔軟。^^

Joceline, 請試試看,小朋友們很喜歡,以前有些顧客每個星期都訂購給自己的小孩吃呢。^^

Sherleen.T 提到...

很吸引我的小蛋糕,看起来就很好吃!
这蛋糕出炉后需要倒扣吗?

特蕾莎(仙子) 提到...

Sherleen,我並沒有倒扣哦!雖然是戚風蛋糕的蛋糕題,但是因爲做成了杯子蛋糕,所以不用倒扣。

因此出爐后確實會下沉一些。

Sonia ~ Nasi Lemak Lover 提到...

Hi, thank you for your great recipe. We love it so much. By the way, I would like to send some of the cupcakes liners for you, can you tell me your address . You can find my email address in my contact of my blog.

特蕾莎(仙子) 提到...

Sonia, i feel really happy and warm to see your response. Perhaps we can exchange some cupcakes liners or baking materials...

blaqkitty 提到...

so cute thank you

草 提到...

想请问一下内馅可以用那种市面上卖的已打发的whipped cream 吗?

特蕾莎(仙子) 提到...

Blaqkitty, Thanks ^^

草,我覺得市面上已經打發的Cream口感會比較差,不太建議,不過如果你要試試看也是可以的。

草 提到...

谢谢,等我试了再分享(^.^)

blaqkitty 提到...

I appreciate it. :)

♔ j.angel ♔ 提到...

这北海道牛奶蛋糕是不是戚风蛋糕的其中一种呢?
怎么我做的收缩地很厉害?可以指导一下吗?

Unknown 提到...

很美,看了好像很好吃哦!想请教一下那个cream是怎么做的,可以分享吗?

特蕾莎(仙子) 提到...

Angel, 這款蛋糕確實是戚風蛋糕体,而且我們自家做的,不放什麽發粉,所以自然會收縮,不必擔心,加了cream,就會飽滿了。

Ice-Cream,我只是加入了普通的Custard Cream而已,沒有什麽特別的食譜哦~ 你可以參考我之前做puff使用的cream,我覺得都很適合使用在這裡。

Mae 提到...

Hello I tried this recipe once but why is mine shrunk so badly and both you and nasi lemak lover got a such beautiful crack instead.... Please advice

Mae 提到...

Advice needed why is it mine turn out shrunk after cool and yours look beautifully cracked

特蕾莎(仙子) 提到...

Hi Mae Cheah,

i am so sorry to reply late.

This is actually a chiffon cake recipe, as you know chiffon cake texture will be shrunk while it cool, but this small cup cake will be look nicer just become it pump with custard cream. The fillings will let it look full.

Actually my cake shrunk too while it cool, but i let it cool naturally, and pump it the filling until full, then your cake will look prettier.

Hope it's help.

Unknown 提到...

请问:低筋麵粉可以在那里找到?我去很多超市都找不到 :-(
沙拉油用的是什么牌子呢?有些味道很重哦,谢谢你~❤

Unknown 提到...

如果用 Full cream dutch lady 来还那个custard cream or whipping cream 可以吗。麻烦回我whatsapp.. 0146889833

Unknown 提到...

如果用 Full cream dutch lady 来还那个custard cream or whipping cream 可以吗。麻烦回我whatsapp.. 0146889833

張貼留言

歡迎提出您的意見還有建議,並不吝嗇地給我支持,讓我能夠繼續下去。
100%の純粋な手製、添加がありません